Bromo vulkaan - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Erik en Ingrid Dat - WaarBenJij.nu Bromo vulkaan - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Erik en Ingrid Dat - WaarBenJij.nu

Bromo vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ingrid

19 Juni 2017 | Indonesië, Batu

Gisteren naar de zonsopkomst bij de Bromo vulkaan geweest.
Om 00.00uur zijn we weggreden vanuit het hotel om rond 02.30uur bij de wissel van de auto naar jeep aan tekomen.
Hier hebben we eerst geluncht en koffie gedronken.
De temperatuur was rond de 5°C, toch maar even een paar handschoenen gekocht, dit bleek niet overbodig.
De zonsopkomst was 1 groot feest er werd gezongen en gedanst.
Het plateau waar we stonden was zwart van de mensen.
We hebben een mooie zonsopkomst gezien op 2700meter hoogte met uitzicht op de Bromo vulkaan waar de rookpluim uit kwam.
Met een jeep werden we daarna naar de Bromo gereden dit duurde 1uur.
Hierna nog 2km gelopen langs een tempel die nog in de wolken lag in een oude vulkaan, daarna 249 traptreden omhoog.
Het uitzicht vanaf de kraterrand van een nog werkende vulkaan met alleen een betonrandje als bescherming is niet te beschrijven, je hoort de vulkaan grommen alsof hij elk moment tot uitbarsting komt.
De laatste keer dat deze vulkaan tot uitbarsting is gekomen was in 2010.